Hyundai, bu sezon Dünya Ralli Şampiyonası'na dördüncü bir araç ekleme kararını vermeden önce birçok değişkeni değerlendirecek.
Hyundai, geçtiğimiz ay Kanarya Adaları Rallisi'ndeki yıkıcı mağlubiyetin ardından Portekiz'de Toyota'ya karşı ciddi bir mücadele ortaya koyarak geri dönüş yaptı.
Bu sezon toprak zemindeki ilk yarışına çıkan güncellenmiş i20 N, Toyota'ya karşı üstünlük kurmuş gibi göründü. Ott Tanak ve Adrien Fourmaux, cuma günü etapları adeta domine ettiler ancak Fourmaux süspansiyon arızasıyla yarış dışı kaldı.
Tanak, 24 özel etabın 12'sini kazanarak ikinci oldu ancak cumartesi günü yaşadığı hidrolik direksiyon arızası olmasaydı büyük ihtimalle ralliyi kazanacaktı.
Hyundai Motorsport başkanı ve takım patronu Cyril Abiteboul, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: "Bu hafta sonu, kendimizden beklediğimiz form seviyesine bir dönüş oldu."
"Etkinlik boyunca inanılmaz rekabetçiydik ve Ott bu mücadeleye liderlik etti. 15 etapta liderdi ve 12 etap zaferi aldı; orada yenilmesi gereken kişi oydu."
"Ott'un yaşadığı dayanıklılık sorunu nedeniyle zaferin Toyota'ya gitmesinden dolayı üzgünüz ama ekipteki herkes bu hafta sonu ortaya koyduğu çabadan gurur duymalı."
Hyundai, dördüncü bir araçla yarışma fikrini uzun süredir değerlendiriyordu ve şu an hâlâ 2025 için üç tam zamanlı pilotu (Neuville, Tänak ve Fourmaux) dışında bir araç daha ekleme ihtimali bulunuyor.
Bu yıl Hyundai, üç araçla yarışırken Toyota bazı rallilerde beş araca kadar çıkmıştı.
Abiteboul, Hyundai'nin uzun süredir hizmet eden ismi Dani Sordo için bu yıl ekstra bir Rally1 aracı ekleme ihtimalini tamamen reddetmedi. Sordo şu anda Portekiz Ulusal Şampiyonası'nda Hyundai Portekiz adına yarışıyor ve geçen hafta sonu Portekiz Rallisi'ne katılım gösterdi.
Sordo'nun WRC'deki son Rally1 yarışı geçen yılki Akropolis Rallisi'ydi ve 42 yaşındaki İspanyol, Neuville'in ardından ikinci olmuştu. Sordo'nun gelecek ay Sardunya'da yarışabileceği söylentileri vardı ancak giriş listesinde adı yer almadı.
Cyril Abiteboul, Portekiz Rallisi sırasında yaptığı açıklamada şunları söyledi: "Dördüncü bir araç için hâlâ bir şans var."
"Kanarya Adaları, bizim için adeta sistemde bir şok etkisi yarattı. Böyle durumlarda yeniden toparlanmalı, düşünmeli ve planladığımız bazı eylemleri askıya almalıyız. Özellikle de mevcut finansal kaynakları en iyi nasıl kullanabileceğimizi değerlendirmeliyiz."
"Her halükarda bu kararı biraz daha netlik kazanana kadar erteliyoruz. Çünkü dürüst olmak gerekirse, dört rekabetçi olmayan aracı gride sürmek size bir şey kazandırmaz."
"Öncelikli olarak rekabet seviyemizi anlamalıyız ve kısa vadede bunu nasıl geliştirebileceğimizi çözmeliyiz. Ardından yeterli özgüvene sahip olursak, dördüncü araçla taktiksel hamleler yapabiliriz."
"Ayrıca, daha fazla araçla yarışmanın daha fazla test günü anlamına geldiği ve böylece Hankook lastikleri hakkında daha fazla şey öğrenme fırsatı sunduğu da bir gerçek. Bu seçeneği düşündük ancak lastiklerle ilgili daha fazla bilgi edinmenin pahalı bir yolu bu. Aynı sonuca farklı bir yöntemle ulaşabileceğimizi düşünmek istiyoruz."