Sébastien Ogier, Yunanistan'ın zorlu toprak etaplarında sabah yaşanan lastik sorunlarına rağmen Akropolis Rallisi'nin liderliğine yükseldi.
Cuma sabahı koşulan dört etapta lastik dayanıklılığı en önemli sorun olurken, birçok pilot patlayan ya da hasar gören lastikler nedeniyle ciddi zaman kaybı yaşadı.
Ogier, sabah etaplarını 6.1 saniyelik avantajla tamamlayarak Hyundai pilotu Ott Tänak'ın önünde liderliğe yükseldi. Adrien Fourmaux ise Ogier'in 14.4 saniye arkasında üçüncü sırada yer aldı.
Perşembe gecesi Atina'da koşulan seyirci etabının ardından Tänak ile liderliği paylaşan Ogier, ikinci etapta etkileyici bir zaman elde etti. Ancak üçüncü etapta yol temizleme etkisiyle zaman kaybederek geriye düştü. Bu durum, beşinci sıradan başlayan Thierry Neuville'e büyük avantaj sağladı ve Belçikalı pilotun liderliğe çıkmasına olanak tanıdı.
Ancak işler, 40°C'yi aşan sıcaklıkta koşulan Aghii Theodori etabının ikinci geçişinde tamamen değişti. Sertleşen zemin ve yer yer ortaya çıkan kaya parçaları, pilotların lastiklerini adeta parçaladı. Altı Rally1 pilotu bu etapta lastik sorunları yaşadı. En çok etkilenen isim ise Neuville oldu. Ön sol lastiğindeki hasara rağmen durmadan etabı tamamlamaya çalıştı, ancak 39.5 saniye kaybederek liderlikten altıncılığa geriledi.
Ogier, bu etapta lastiği patlamasına rağmen finişe sadece 200 metre kala yaşandığı için neredeyse hiç zaman kaybetmeden en iyi dereceyi elde etti ve liderliği geri aldı. "Şu ana kadar her şey mükemmel gitti. Patlak, finişe 200 metre kala olduğu için zaman kaybetmedik. Başlangıcımızdan çok memnunum," dedi.
Toyota pilotu Takamoto Katsuta, ikinci etapta lastik patlatan ilk isim oldu. Aynı problemi M-Sport sürücüleri Josh McErlean ve Martins Sesks de yaşadı. Katsuta ve McErlean tekerlek değiştirerek yaklaşık iki dakika kaybederken, patlak lastikle devam eden Sesks 1 dakika 33 saniye kaybetti.
WRC2 sınıfında ise dokuz sürücü lastik sorunları nedeniyle durmak zorunda kaldı.
Günün ilerleyen saatlerinde Elfyn Evans, Tänak, Sami Pajari, McErlean ve Gregoire Munster da benzer lastik sorunlarıyla karşılaştı. Zemin hasarını dikkate alarak kayalardan uzak durmayı başaran ve sürüşünü dikkatle yöneten Fourmaux ise bu lastik krizinden etkilenmeden üçüncü sıradaki yerini korudu.
Öğleden sonraki etaplara geçilirken Pajari dördüncü sırada yer alırken, hemen arkasında Rovanperä bulunuyordu. Şampiyona lideri Evans ise yol açma dezavantajı ve direksiyon arızası nedeniyle yedinciliğe geriledi. M-Sport adına en iyi sonucu sekizinci sıradaki Grégoire Munster elde etti.
WRC2 klasmanında ise Oliver Solberg sorunsuz bir sürüşle liderliğe yükseldi.