Hazine ve Maliye Bakanlığı, kayıt dışı ekonomi ile mücadele çalışmaları kapsamında yeni adımlarını duyurdu. Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan (GİB) yapılan açıklamaya göre Hazine ve Maliye Bakanlığı, etkin vatandaş ihbarı için yeni şikayet kanallarını devreye aldı. Yeni dönemde IBAN'la ödeme isteyen ve fiş, fatura kesmeyenler sosyal medya üzerinden hızlı bir şekilde şikayette bulunabilecek. İhbar ile şikayetleri kolaylaştırmak ve hızlandırmak için GİB'in resmi internet sayfası, Dijital Vergi Dairesi, GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi hizmetleri güncellendi. Ayrıca, BİP Vergi İhbarı Servisi, X ve Instagram İhbar Hesapları ("gibihbar" üzerinden "DM-Direkt Mesaj" yoluyla) ve WhatsApp İhbar Hattı (0 552 189 0 189) hizmete açıldı. İhbarlar Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi internet sayfası (gib.gov.tr), Dijital Vergi Dairesi (dijital.gib.gov.tr), GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi'nden (189) de yapılabiliyor.
İnternet sitemizde deneyiminizin iyileştirilmesi, size yönelik reklam/pazarlama faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, internet sitesinin daha işlevsel kullanılması ve geliştirilebilmesi için performans analizinin gerçekleştirilmesi kapsamında üçüncü taraf iş ortaklarımızın da erişebileceği çerezler kullanılmak istenmektedir. Zorunlu olmayan çerezler onay vermediğiniz durumlarda kullanılmayacaktır. Kişisel verilerinizin size yönelik reklam/pazarlama faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, internet sitemizin daha işlevsel kılınması ve kişiselleştirme (gizlilik tercihiniz hariç olmak üzere diğer tercihlerinizin siteye tekrar girdiğinizde hatırlanmasını sağlamak) amaçlarıyla işlenmesini kabul ediyorsanız “Kabul Et”, etmiyorsanız ve Çerez ayarlarını düzenlemek istiyorsanız “Kişiselleştir” ibaresini seçiniz. Bizim ve üçüncü taraf iş ortaklarımızın kullandığı çerezlere ve bu çerezlere ilişkin tercih haklarına ilişkin detaylı bilgiler için aydınlatma metni niteliğindeki Çerez Politikamızı inceleyebilirsiniz. Çerez Politikası